14.12.10

Logo na wiecznej warcie



Paul Rand pokazał szkic swojej kilkuletniej córeczce.
-- Co to jest? -- spytał.
-- Prezent, tato.

Był rok 1961, a symbol firmy kurierskiej UPS wkrótce uznano za jeden z najlepszych znaków świata. Kiedy, czterdzieści lat później, UPS zastąpił logo Randa innym projektem, znawcy byli oburzeni, ale w dyskusjach na temat marek pojawił się nowy, niepodważalny argument: "skoro można było wyrzucić projekt Paula Randa, to znaczy, że każde logo można zmienić".
_____
Loga znikają z różnych powodów. Czasami firma przestaje istnieć (tak skończył Pan Am):



_____
Czasem ktoś się dopatrzy satanistycznych podtekstów i okultystycznej symboliki (taka przygoda spotkała Proctor & Gamble):



_____
Niekiedy okazuje się, że logo przypomina dwie wieże WTC (casus Unilevera):



_____
A najczęściej -- zarząd postanowia zmienić wizerunek firmy.

BP pożegnało się ze swoją tarczą, żeby wyrazić ekologiczną świadomość koncernu.



SMYK porzucił doskonały projekt Karola Śliwki (ponoć się kojarzył z brakami towarowymi w epoce PRL).



Taki los. Loga nie są wieczne. Nawet Facebook na to nie pomoże.

______
...ALE KOMU PRZYSZŁO DO GŁOWY, ŻEBY ZAMIENIAĆ SYRENKĘ WARSZAWSKIEGO ZOO NA COŚ TAKIEGO?!

I łapy precz od żurawia!

______
Prawie wszystkie ilustracje pochodzą ze strony Logo R. I. P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz