14.12.10
Logo na wiecznej warcie
Paul Rand pokazał szkic swojej kilkuletniej córeczce.
-- Co to jest? -- spytał.
-- Prezent, tato.
Był rok 1961, a symbol firmy kurierskiej UPS wkrótce uznano za jeden z najlepszych znaków świata. Kiedy, czterdzieści lat później, UPS zastąpił logo Randa innym projektem, znawcy byli oburzeni, ale w dyskusjach na temat marek pojawił się nowy, niepodważalny argument: "skoro można było wyrzucić projekt Paula Randa, to znaczy, że każde logo można zmienić".
_____
Loga znikają z różnych powodów. Czasami firma przestaje istnieć (tak skończył Pan Am):
_____
Czasem ktoś się dopatrzy satanistycznych podtekstów i okultystycznej symboliki (taka przygoda spotkała Proctor & Gamble):
_____
Niekiedy okazuje się, że logo przypomina dwie wieże WTC (casus Unilevera):
_____
A najczęściej -- zarząd postanowia zmienić wizerunek firmy.
BP pożegnało się ze swoją tarczą, żeby wyrazić ekologiczną świadomość koncernu.
SMYK porzucił doskonały projekt Karola Śliwki (ponoć się kojarzył z brakami towarowymi w epoce PRL).
Taki los. Loga nie są wieczne. Nawet Facebook na to nie pomoże.
______
...ALE KOMU PRZYSZŁO DO GŁOWY, ŻEBY ZAMIENIAĆ SYRENKĘ WARSZAWSKIEGO ZOO NA COŚ TAKIEGO?!
I łapy precz od żurawia!
______
Prawie wszystkie ilustracje pochodzą ze strony Logo R. I. P.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz