5.6.10
BP na tarczy
Źródło: LOGO DESIGN LOVE
Tę żółto-zieloną tarczę narysował Raymond Loewy, znany też jako Pierwszy Projektant, Który Trafił na Okładkę Magazynu Time (dokładnie 31 października 1948 roku).
Na historycznej okładce Wielki Designer uśmiecha się pod wąsem, a wokół lewitują produkty jego wszechstronnego talentu - samochody, statki, lokomotywy, a nawet autobus Greyhounda, wieczne pióro i paczka Lucky Strików.
Źródło: TIME Magazine
Logo British Pertoleum brakuje w zestawie. Jednak projekt Loewy'ego, trochę tylko zmodyfikowany, służył firmie aż do 2000 roku, gdy BP połaczyło się z Amoco. Wtedy uznano, że tarcza jest nazbyt imperialna i przywołuje zbyt wiele niewygodnych wspomnień.
Z pomocą pospieszyła firma Landor i wkrótce korporacja dostała nową nazwę (bp skromnie pisane małymi literami) oraz gustowną rozetę - nazwaną Heliosem.
Źródło: LOGO DESIGN LOVE
Naturalne formy Heliosa miały - według Landora - symbolizować innowacyjność i dbałość o środowisko. W autorskim opisie pojawiło zapewnienie, że bp nie będzie się już kojarzyć wyłącznie z przemysłem naftowym. Wiele razy użyto określenia "environmental leader".
Cała ta "operacja wizerunkowa" zebrała wiele pochwał i jeszcze niedawno tożsamość wizualną bp uważano za czołowe osiągnięcie pierwszej dekady XXI w.
Wszystko zmieniło się 20 kwietnia 2010 roku. Po katastrofie w Zatoce Meksykańskiej Helios jest najbardziej znienawidzonym znakiem na planecie.
Za sprawą Greenpeace'u powstało już ponad 650 szyderczych przeróbek, a konkurs "Redesign the BP logo" dopiero się rozkręca.
Źródło: LOGO DESIGN LOVE
Źródło: Greenpeace / Flickr
–––––
Czy designer odpowiada za postępowanie klienta?
Czy logo zaprojektowane przez Landora jest dziś gorsze niż było miesiąc temu?
Co lepsze: jawna arogancja dawnego BP, czy fałszywe obietnice nowego?
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz