5.4.10

Wielkanocny przegląd prasy

W dwutygodniku.com zachęcający tytuł: "Czcionka była fajna". Niestety przy bliższym poznaniu okazuje się, że artykuł dotyczy koncertu "Chopin inspire Gainsbourg", a typografii poświęcono tylko ostatni akapit. Brzmi on następująco:

- I co ci się podobało? – zapytał ktoś w hallu po koncercie przyglądając się pozującemu fotografom dekoltowi Szapołowskiej.
- Czcionka tego napisu "Chopin inspire Gainsbourg" była fajna – padła odpowiedź.

Faktycznie. Czcionka nienajgorsza. A w "Tygodniku Powszechnym" reż. Klata broni z pasją (to najwłaściwsze określenie) plakatu Misteria Paschalia.

"Przebiegł dreszcz spontanicznego dyzgustu (...) Uczynił się huczek"
- pisze i miażdzy krytyków wiadomego billboardu - "miałem do czynienia z kulturalnymi ludźmi, którzy przestali dostrzegać związek pomiędzy kulturą i jej przyczyną".

Ciekawe, że związek pomiędzy przyczyną kultury (?) a zdjęciem modela polanego sztuczną krwią jest dla felietonisty bezdyskusyjny.

Tymczasem, pomimo naszych złośliwości, konkurs na logo Sejmu zakończył się gigantycznym sukcesem. W każdym razie - jeśli chodzi o frekwencję. Jak informuje "Gazeta Wyborcza" na Wiejską wpłynęło 1600 prac. Laureata wybierze jury "trochę polityczne, częściowo artystyczne". Wyniki lada dzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz